miercuri, 12 martie 2014

Reguli șah online - Regulile jocului, partea a 3-a (și ultima)


Promovare

Articol principal: promovarea (șah)
Atunci când un pion avansuri la gradul al optulea, ca parte a muta acesta este promovat şi trebuie să fie schimbate pentru alegerea jucătorului de regină, turn, episcop, sau cavaler de aceeaşi culoare. De obicei, pionul este ales pentru a fi promovat la o regina, dar în unele cazuri o altă piesă este aleasă; Aceasta se numeşte Subpromovarea. În diagramă din dreapta, pionul pe c7 poate fi înaintat la gradul al optulea şi fi promovat la o piesă permise. Nu există nici o restricţie plasate pe piesa care este ales pe promovare, astfel că este posibil să aveţi mai multe piese de acelasi tip decât la începutul jocului (de exemplu, două regine).



Șahul la rege (online)


Atunci când un rege este sub atac imediat de unul sau două dintre piesele adversarului, acesta este declarat a fi sub control. Un răspuns la o verificare este o mutare legalã în cazul în care rezultă într-o poziţie în cazul în care regele nu mai este sub atac direct (care este, nu în a verifica). Acest lucru poate implica capturând piesa de verificare; interpunerea o bucată între piesa de verificare și rege (care este posibilă numai în cazul în care piesa ataca este o regină, turn sau episcop şi există un pătrat între acesta şi regele); sau mutând regele într-un pătrat în cazul în care nu este sub atac. Rocada nu este un răspuns admisă la un control. Obiect al jocului este de a şah-mat de adversar; Acest lucru se întâmplă atunci când regele adversarului este în a verifica, şi nu există nici o cale legală pentru a elimina din atac. Este ilegal pentru un jucător face o mutare care ar pune sau lăsaţi sale regele în șah.

Alb este în șah-mat. El nu poate scăpa de atacat regele negru şi episcopi de la șahul online.

Impas în cazul în care este negru pentru a muta. Nu este şah-mat, şi deoarece negru nu poate muta, jocul este o remiză.

Sfârşitul jocului


Deşi Obiectivul jocului de șah online este de a şah-mat de adversar, jocuri de şah nu trebuie să se încheie în şah-mat-jucător poate demisiona care este o victorie pentru un alt jucător. Este considerat eticheta rău să continue să joace atunci când într-o poziţie cu adevărat fără speranţă.[3] în cazul în care acesta este un joc cu timp de control, un jucător poate alerga afară de timp şi pierde, chiar şi cu o poziţie mult superioare. Jocuri, de asemenea, se poate termina cu un egal (tie). Remiza pot apărea în mai multe situaţii, inclusiv trage de acord, impas, repetarea întreită o poziţie, regula cincizeci-muta, sau o posibilitate de imposibilitatea de a şah-mat (de obicei, din cauza material insuficient pentru a mat). Ca şah mat din unele poziţii nu poate fi forţat în mai mult de 50 mişcări (cum ar fi în endgame pawnless şah şi doi cavaleri endgame), regula de cincizeci-mutare nu este aplicat peste tot, [nota 2] deosebit în corespondenţă şah.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu